20.45 Någons mardröm är en annans verklighet

Ikväll snubblade jag in på Linn Herbertssons blogg och hennes fruktansvärda verklighet. Hon har förlorat en bror en mamma inom loppet av ett par månader. Hennes mamma gick nyligen bort i cancer. Jag inser att livet är orättvist och förstår inte varför så fruktansvärt hemska öden drabbar goda människor. Linn har startat en insamling, "Till minne av mamma", som går till Cancerfonden. Genom att smsa BESEGRA 7270 till 72988 skänker du 50kr Tillsammans kan vi göra skillnad.
Under en tid har jag även följt bloggen Livets vändning som skrivs av mamma Ina vars dotter Meja drabbades av cancer tidigare i år. Ännu en gång slås jag av livets orättvisa. Genom att skänka pengar här "Kämpa med Meja" stödjer du Barncancerfondens arbete och oj ett så viktigt arbete. På Mejas Änglar kan du köpa änglar, som lilla Meja tillverkar, pengarna går dels till barncancerfonden men också till en resa för Meja och hennes familj.
 
Jag blir så frustrerad och kan inte förstå. Alla berörs vi, eller har berörts, av cancer i våra liv. Och vilken jävla skit. Vilken jävla sjukdom som på underliga vis letar sig in i goda människors liv och kroppar, bosätter sig och bygger skit. Jag tror aldrig jag kommer kunna förstå, men jag kan påverka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0