23.38 Stefan Liv/Kärlek

Idag när vi kom till Kinnarps arena gick vi förbi Stefan Livs minneslund, där det brinner ljus, ligger teckningar och hänger tröjor/halsdukar från både Hv71 och från andra lag inom hockeysverige. Vi stannade en stund vid minnesplatsen liksom många andra. Det var väldigt speciellt och otroligt sorgligt. Jag kände mig så tom och var nära till tårar. Det är snart 2 månader sedan en otroligt fantastisk idrottsprofil gick bort. Det är svårt att förstå och så oerhört orättvist. Oavsett vilken klubb man spelar för eller vilket hockeylag man håller på så är det här en otrolig tragedi som alla sörjer tillsammans. Det finns så mycket kärlek och styrka, men det är ändå svårt att inse och förstå - varför, varför, varför. Det gör så ont i mig att en 30 årig småbarnspappa, make, vän och lagkamrat ska dö på detta viset. Livet är orättvist.
Än en gång går ALLA mina tankar till Stefans Liv familj, släkt och vänner. Speciellt till hans två små pojkar som tvingas växa upp utan pappa i livet och till hans fru som förlorat sin make. Mina tankar går även till de övriga omkomna i Lokomotiv Yaroslavl och deras anhöriga. KÄRLEK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0